Maktabgacha ta'lim

Maktabgacha ta’lim tashkilotida tarbiyachisi, usłubchisi maqomida pedagogik faoliyat olib borish, o‘rta maxsus va professional ta’limda maktabgacha ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha texnukumlarida maktabgacha ta’lim metodikalari o‘qituvchisi mos ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha ta’limni amalga oshiruvchi vazirliklar, uning tarmoq boshqarmalari va muassasalarida metodist sifatida pedagogik faoliyat olib borish, Maktabgacha ta’lim fanlar yo‘nalishidagi ilmiy-tadqiqot institutlarida kichik ilmiy xodim bo‘lib ishlash, Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktorlari kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish, Maktabgacha ta’lim, professional ta’lim muassasalari, oliy ta’lim muassasasalarida laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritish kabi kompleks masalalarni majmuasini o‘z ichiga oladi. 
 

Ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining obyektlari:

  • Maktabgacha ta’lim, o‘rta maxsus, professional ta’lim muassasalarida;
  • Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi tizimidagi idoralarda;
  • O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida;
  • Davlat boshqaruv organlari, o‘rta maxsus kasbiy ta’limning davlat va nodavlat muassasalarida;
  • Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda faoliyat olib borish;
  • Maktabgacha ta’lim muammolari bilan shug‘ullanuvchi tashkilotlarda;
  • Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida.

Ta'lim

Ta’lim shakllari: kunduzgi, kechki, sirtqi

Beriladigan daraja: bakalavr

Ta’lim tillari: o‘zbek, rus

Dastur davomiyligi: 3 yil (kunduzgi), 3,5 (kechki), 4 yil (sirtqi)

Dastur nomi: Maktabgacha ta’lim

 

1 Bosqich (kunduzgi/sirtqi)

Birinchi yil o‘quv yilining asosiy fanlari - Maktabgacha ta’lim-tarbiyani tashkil etish, Bolalarni sahnalashtirish va ijodiy faoliyatga o‘rgatish, Bolalarning ijtimoiy moslashuvi, Bolalar psixologiyasi va psixodiagnostikasi, Elementar matematik tasavurlari shakllantirish metodikasi, Amaliy o‘zbek (rus) tili, Falsafa, O‘zbekistonning eng yangi tarixidan iborat.

2 Bosqich (kunduzgi/sirtqi)

Ikkinchi kursda Umumiy pedagogika, Bolalar jismoniy tarbiyasi, Inklyuziv taʼlim. Gospital pedagogika, Maktabgacha ta’lim-tarbiyani tashil etish, Tasviriy faoliyatga o‘rgatish metodikasi, Dinshunoslik, Nutq o‘stirish metodikasi, Tarbiyachining ish hujjatlari, Maktabgacha ta’limda STEAM texnologiyalari fanlari bo‘yicha tahsil olasiz.

3 Bosqich (kunduzgi/sirtqi)

Uchinchi o‘quv yilining asosiy fanlari Tabiat bilan tanishtirish metodikasi, Maktabgacha ta’limda chet tilini o‘qitish metodikasi, Bolalar musiqiy ta’limi metodikasi, Maktabgacha ta’limda etnopedagogika, Elementar matematik tasavvurlarni shakllantirish, Maktabgacha ta’limda chet tilini o‘qitish metodikasi, “Ilk qadam” davlat dasturini pedagogik jarayonga tadbiq etish, Bolalar jismoniy tarbiyasi, Nutq o‘stirish metodikasi, Tasviriy faoliyatga o‘rgatish metodikasidan iborat.

4 Bosqich  (sirtqi)

To‘rtinchi kursda siz Tabiat bilan tanishtirish metodikasi, Bolalar musiqiy ta’limi metodikasi, Uzluksiz ta’limdagi tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar, Metodika fanlarini o’qitish texnologiyasi,  Maktabgacha ta’lim menejmenti, “Ilk qadam” davlat dasturini pedagogik jarayonga tadbiq etish, Maktabgacha ta’limda o’yin texnologiyalari, Maktabgacha ta’limda huquqiy tarbiya, Ota-onalar bilan hamkorlik texologiyalari fanlari bo‘yicha tahsil olasiz, kunduzgi bo’lim talabalari diplom ishi ustida ishlaysiz va amaliy ko‘nikmalarni mustahkamlaysiz.

 

 

Nimalarni organasiz

Bolalar bogchasida psixologik xizmat

  • Maktabgacha yoshdagi bolalarning aqliy rivojlanishi
  • Psixologning "qiyin" bolalar bilan ishlash xususiyatlari
  • Bolalar bog'chasida rivojlanishning ijtimoiy holati mohiyati
  • Bola taraqqiyotida aloqa va faoliyatning o‘rni

Bolalarni maktabga tayyorlash

  • Maktabgacha va boshlang‘ich maktab ta’limi uzluksizligi.
  • Maktabgacha yoshdagi bolalarning psixologik holatini aniqlash.
  • Bolalarni maktabga moslashtirishning mavjud tizimi.

Oyin psixologiyasi va pedagogikasi

  • O‘yinlarni tashkil etishning psixologik va pedagogik asoslari.
  • O‘yinlarni tashkil etish texnikasi.
  • O‘yin texnikasi sohasida nutq kasbiy madaniyati.

Bolaning bolalar bog'chasi sharoitiga moslashishi

  • Bolalarda moslashish davrining bosqichlari.
  • Bolaning bolalar bog‘chasiga qiyin moslashish sabablari.
  • Bolalar va ularning ota-onalari bilan ishlash usullari.

 

Kelajakdagi rezyumeyingiz

Lavozim: Maktabgacha Ta’lim Pedagogi

Kasbiy mahoratingiz:

  • Bolalarning rivojlanish psixologiyasini bilish;
  • Muloqotdagi moslashuvchanlik va ochiqlik;
  • Turli vaziyatlarda bolalarning umumiy tilini topish qobiliyati;
  • O‘quvchilar tomonidan belgilangan kun tartibiga rioya etilishini tashkil etish;
  • Bolalarni tarbiyalash va tarbiyalashni tashkil etish usullari bo‘yicha ota-onalar va rahbariyat bilan o‘zaro munosabatlar;
  • Individual va guruh darslarining rejalarini tuzish;
  • Bolalarga o‘z-o‘ziga xizmat qilish ko‘nikmalarini o‘rgatish;
  • Maktabgacha ta’lim muassasasining hujjatlar aylanish tizimi bilish;
  • Bolalar uchun tadbirlarini tashkil etish ko‘nikmalari;
  • Bolalarning jismoniy rivojlanish tamoyillari, chiniqtirish haqida asosiy bilimlar;
  • Maktabgacha ta’limning asosiy dasturlarini bilish;
  • Maktabgacha ta’lim metodikalariga egalik qilish.

 

Kim bolib ishlay olasiz?

  • MTT da uslubiy ishlar rahbari
  • Qo‘shimcha ta’lim o‘qituvchisi
  • O‘qituvchi-tarbiyachi
  • Maktabgacha ta’lim tashkiloti pedagogi
  • Pedagog-psixolog
  • Direktorning o‘quv va tarbiyaviy ishlar bo‘yicha o‘rinbosari